Fine Art Print är metoden för en väl preciserad och varligt doserad bläckstråleskrift i pigmenterat bläck på syrafritt papper/canvas.
Tekniken är kostnadseffektiv vid små upplagor och ger samtidigt ett högkvalitativt slutresultat med god beständighet.
Här följer en lodrät presentation för marknaden i ett blandat urval från eget fotografi och grafiskt arbete.
Några säljs i en begränsad och signerad upplaga. Andra till efterfrågad storlek och mängd.
Nog ordat. Nu följer vertikal och digital vernissage.



NO 1 Ljuset i tunneln
#1. Ljuset i tunneln kan vara av allehanda slag…



No 2 colorful square
#2. …eller syns det inte alls


A2 Affisch Contemporary 2017
#3. Ett årsmotiv i samtiden



No 4 Äppelblom Hope and Expectance
#4. Förväntansfull utveckling


No 5 Blommande näckros i damm
#5. Inspirerande vackert och inte enbart för Monet



Creative Network woven 2016
#6. Att nätverka är viktigt!




No 7 Vallmo i knopp
#7. Det ena av två franska ord för vallmo låter tuppigt kucklande i lätena från munnen när det uttalas.
Coquelicot som dessutom givit sitt namn åt en färg på konstnärens palett.




No 8 Solhatt i närbild
#8. Blomstrande perfektion i betagande solhatt



No 9 Rosa dahlia i närbild
#9. Florans väl komponerade form, färg och mönster upphör aldrig att fascinera


No 10 Highlights versus shadows
#10. Art is the flower. Light an essential basis.



No 11 Playrules
#11. Alltid lika viktigt… med våra gemensamma spelregler.




No 12 Pompomdahlia i cerise och orangeNo 12 pompomdahlia i blåttNo 12 pompomdahlia i rött
#12. Dahlia, dahlia, dahlia, vem tycker inte om dahlior?




En färggrann kardborre
#13. Vidhäftande vackert som mer än bildligt fastnar


Eiffeltornet i vykortsformat
#14. Amazing Paris with La Tour Eiffel


No 15 on guard design Gaudi
#15. …just as spectacular as Barcelona with creations by Gaudi



En skånsk sandnejlika
#16. En skånsk raritet

Svartkämpe i närbild
#17. Vanlig i vår fagra flora och här från svart till full gråskala

No 18 Nejlikrot i färg och fröställning
#18. Varför inte kolorerat?


No 19 Målad skönhet i närbild
#19. I spirande högflor


No 20 Solhatt i varmt röda toner
#20. I varma toner



No 21 Klintvädd i motljus
#21. Förmedlat motljus


No 22 Hundkex i närstudie
#22. En färgton kan dominera men också framhäva motivet


No 23 maskros i fröställning och gråskala
#23. Gråskala är stilsäkert, elegant och effektfullt


No 24 Allium i svart vitt
#24. Rena kontraster i vitt på svart är alltid rätt, liksom svart på vitt



No 25 Prickar i grått, svart och blått
#25. Strödda oordnade eller minutiöst precisa väl ordnade prickar?



No 26 Tall i morgonljus
#26. Andaktsfullt när kvällsdiset rullar in



no 27 Olövad ek i solnedgång
#27. Eller kanske mer dramatiskt i solnedgångens sprakande färgskala?


No 28 Stiliserad maskros i fröställning
#28. Flygfärdiga, snart av vinden skingrade till ny destination för ett nytt gyllene liv

No 29 Collage av tre helt skilda motiv
#29. En sammansatt omaka trio


No 30 Wisdom has a balanced perspective
#30.

No 31 Empowered by graphics
#31.

No 32 Quator coloribus...fyra färger
#32.

No 33 Form färg kontrast och mönster
#33.




Tack kort
för att Du scrollade hela vägen genom mitt lodräta urval.
Under news hittar Du fler då nya idéer står på ständig tillväxt.
Vid intresse eller frågor. Välkommen att maila mig;
eva@agraffi.com